A good snapshot stops a moment from running away, Eudora Welty.

torsdag 13. desember 2012

Beste bilde


Jeg valgte dette bildet som beste bilde fordi jeg likte ideen og komposisjonen. Det er enkelt, men samtidig interessant. Bildet er annerledes og viser et normalt landemerke tatt fra en annen vinkel enn det man er vandt med å se det. Selv syns jeg at det virker som om motivet skjærer seg innover i bildet. Trekantmønsteret er med på å forsterke effekten.
Her har jeg tatt bildet i froskeperspektiv, hvor jeg ser opp mot motivet. Fargene er enkle, men tar da ikke bort oppmerksomheten fra mønsteret. Vi har sort/hvit kontrast med motivet, men også med linjene som skjærer bildet. Lyset er sterkest nedenfra og lager skygger. Det er nokså hardt og skarpt, og gir en metallisk og industriell følelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar